Финансовият министър посочи, че информационната кампания е разписана подробно по време на последното правителство на Бойко Борисов, когато министър е Кирил Ананиев, като в неговия мандат са създадени работният вариант на комуникационната стратегия на информация и публичност на присъединяването на България в еврозоната, както проекта на Националния план за въвеждането на еврото

Още през този месец ще стане факт и ще стартира мащабна информационна кампания по медиите във връзка с въвеждането на еврото в Република България. Това заяви министърът на финансите Теменужка Петкова по време на участието си в петъчния парламентарен контрол в отговор на въпрос, поставен от Николай Денков, съобщават от "Фокус".

Един от водещите приоритети на нашето правителство е членството на България в еврозоната. Настоящето правителство има воля и ще направи всичко необходимо да доведе този процес до успешен край, включително с провеждането на една пълноценна кампания, която да разясни предимствата и ползата за хората и бизнеса от въвеждането на еврото.

Постоянната промяна на ръководствата на институциите и техните визии за управление и реализиране на политики също са оставили своя отпечатък, което е видно от забавянето на пълноценна кампания по отношение на еврото, каза още Петкова.

Тя посочи, че информационната кампания е разписана подробно по време на последното правителство на Бойко Борисов, когато министър е Кирил Ананиев, като в неговия мандат са създадени работният вариант на комуникационната стратегия на информация и публичност на присъединяването на България в еврозоната, както проекта на Националния план за въвеждането на еврото.

"Фактите показват, че подготовката е започнала на време, но двете служебни правителства след това, както и редовното правителство в последствие не са работили с темпо, необходимо за подготовка и стартиране на информационната кампания", заяви тя.

"Първата комуникационна стратегия е приета едва през ноември 2022 година с решение на Координационния съвет за подготовка на Република България за членство в еврозоната. Оказва се, че няма заложен ресурс в бюджета на Министерството на финансите за изпълнение на кампанията за разлика от разписаната процедура за периода 2021 - 2024 година, когато тогавашното ръководство на Министерството на финансите планира финансов ресурс с тригодишен хоризонт. За съжаление, тези пари са премахнати от план-сметката", обясни тя.

От думите на финансовия министър стана ясно, че с постановление на Министерския съвет от декември 2022 година са одобрени средства в размер на 10 млн. лева по бюджета на Финансовото министерство за комуникационната стратегия.

"В края на 2022 година е възложена, а през март 2023-та е приета работата по договора за разработка и внедряване на интернет страница за въвеждане на еврото", каза тя.

След това е изключен договор за изработването на шест видеоклипа, които да са свързани със запознаването на обществеността с ползите от приемането на евро валутата. С встъпването на Асен Василев като финансов министър договорът обаче е бил прекратен, като по това време са изработени три клипа. Впоследствие през март 2024 година са сключени договори с някои част от телевизионните медии, които да излъчват клиповете. В същия период е стартирала и интернет страницата за въвеждането на еврото.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.