Днес предложенията ще бъдат публикувани за обществено обсъждане, обяви още председателят на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата".
"Не искаме да ограничим това екологично транспортно средство – то облекчава трафика и позволява индивидуално придвижване. Тротинетките ще могат да използват велоинфраструктура или зони с успокоено движение", каза тя.
Електрическите тротинетки ще могат да се движат в най-дясната част на платното, но само по такива, където ограничението за движение е до 50 км/ч. Санкциите се предвиждат да са същите като при велосипедистите. Въвежда се и възрастово ограничение за ползването им - 16 г., а 14-и 15-годишните ще могат да се движат с е-тротинетка само по велоинфраструктурата. Хората, които карат тротинетките през нощта, задължително ще трябва да носят светлоотразителни елементи в облеклото си.
Максималната допустима скорост с е-тротинетка ще бъде 25 км/ч.
"Разчитам, че хората сами ще се грижат за собствената си безопасност. С колегите от МВР сме коментирали, че когато се създаде регулация, ще се намери начин и как да се контролира тя", обясни Крумова.
В началото на месеца министърът на вътрешните работи Младен Маринов обяви, че работна група в Министерството на вътрешните работи изготвя по-прецизен регламент за това как трябва да се движат ползвателите на електрически тротинетки.
"Предизвика дискусия каската, според нас трябва да е задължителна, но срещаме отпор от ползвателите. Постигнахме съгласие за светлоотразителните елементи в тъмната част на денонощието. Важно е тротинетките да имат светлини и отпред и отзад", каза още Крумова.
Засега тротинетките няма да се регистрират.
Links
[1] https://mysql.liberta.bg/tags/%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8
[2] https://mysql.liberta.bg/tags/%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B0
[3] https://mysql.liberta.bg/tags/%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5
[4] https://mysql.liberta.bg/tags/%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8